Už pátým rokem odolává Apple útokům Googlu, Microsoftu, ale i Coca-Coly o sesazení z trůnu nejhodnotnější značky světa. Toto prvenství totiž obhájil i letos.
Žebříček zpracovává společnost Interbrand a uvádí v ní nejen pořadí, ale i procentuální růst hodnoty značky. Ten u Applu letos činil „jen“ tři procenta. Hodnota značky se tak zastavila na částce 184 miliard dolarů. Na druhém místě skončil Google s šestiprocentním růstem a 141 miliardami dolarů.
Společnost, zabývající se technologiemi, je i na třetím místě. Je jí společnost Microsoft, která zaznamenala desetiprocentní růst a její hodnota je bezmála 80 miliard, což je však o více jak o půlku méně, než má právě Apple.
Následuje Coca-Cola s pětiprocentním poklesem a hodnotou 70 miliard dolarů pronásledovaná Amazonem, který zaznamenal jeden z největších růstů. Ten činil 29 % a díky němu má značka aktuální hodnotu skoro 65 miliard dolarů. Extrémní růst ale zaznamenal zejména Facebook, který vylétl o 48 % a je tak na osmém místě s hodnotou téměř 50 miliard dolarů. Samsung je s šestiprocentním růstem šestý, IBM s velkým jedenáctiprocentním poklesem až desáté.
McDonald, Ikea i Netflix
V první stovce je i společnost Huawei, která se umístila se čtrnáctiprocentním růstem na 70 místě. Lenovo je sté a zaznamenalo pokles růstu o jedno procento. V první stovce se nacházejí ještě značky jako Toyota, McDonald, Disney, Nike, Zara, Ikea, eBay, Siemens, Canon, HP, Sony, Lego, DHL, Netflix atd. Na kompletní žebříček se můžete podívat zde.
Apple roste od roku 2002. První větší růst od roku 2000 zaznamenal v roce 2006. Ten raketový pak přišel s představením telefonu iPhone a jeho následujících generací. Největší skok však předvedl po představení modelů iPhone 6 a 6 Plus, kdy správě zacílil na své spotřebitele zvětšením úhlopříčky displeje jeho telefonů ze 4 na 4,7 a 5,5 palce.
Zdroj: Interbrand.com, AppleInsider.com