V prvním čtvrtletí roku 2018 se prodalo kolem 600 000 kusů reproduktoru HomePod. To znamená, že Apple se svým posledním produktem zaujímá 6 % trhu. Je to málo, nebo se jedná o úspěch?
Přenosné reproduktory jsou velmi žádaným zbožím a je tomu tak už několik let. Na výběr mají zákazníci od těch takřka kapesních jako třeba BOSE SoundLink Micro, přes větší jako je Bang & Olufsen Beolit 17 až po třeba velký BeoPlay A9. Apple HomePod pak spojuje chytré řešení s perfektním zvukovým projevem. U nás se zatím bohužel oficiálně neprodává, ale ve světě se ho prodalo už několik set tisíc.
HomePod dohání konkurenci
A jak si vede v porovnání s ostatními? Je nutné podotknout, že Amazon nebo Google mají náskok a už delší dobu chytré reproduktory Echo, respektive Home nabízejí. Proto je podíl HomePodu na trhu 6 %. Před ním je kromě obou zmíněných společností ještě gigantický prodejní portál Alibaba, který prodává všemožné nekvalitní napodobeniny a hlavně v Asii jsou podobné produkty oblíbené.
K vyššímu podílu prodejů nepřispívá rozhodně cena. Ta je stanovena na 350 amerických dolarů (Amazon Echo stojí 100 dolarů, Google Home 129 a jejich menší verze ještě méně). Už i proto se spekuluje, že by se cena mohla snížit, nebo že Apple uvede méně vybavenou verzi.
Zdroj: Macrumors.com