Apple Watch Series 1 a Series 2 jsou jasným úspěchem Applu. V posledním čtvrtletí roku 2016 zaznamenaly rekordní prodejnost mezi nositelnou elektronikou.
Průzkum dělala společnost IDC, která sdělila prodejní čísla za poslední čtvrtletí roku 2016 napříč celým segmentem nositelné elektroniky. V něm Apple prodal na 4,6 milionu svých hodinek, což je ještě o půl milionu více, než se prodalo první generace ve stejném čtvrtletí o rok dříve.
- Apple vybízí uživatele Apple Watch, aby se hýbali. Zveřejnil další reklamu
- Apple Watch jsou nejprodávanější chytré hodinky na světě
- 5 nej důvodů, proč pořídit Apple Watch Series 2
Fitbit, Xiaomi, Apple a ti ostatní
Mezi nositelná zařízení se počítají jak chytré hodinky, tak fitness náramky. Tabulce vévodí společnost Fitbit, která prodala 6,5 milionu svých produktů, což je ale téměř o dva miliony zařízení méně, než prodala za Q4 v roce předchozím. To také mělo za následek její pád z 29% podílu na trhu na nynějších 19,2 %. I tak si ale Fitbit prvenství v prodejích nadále zachoval.
Společnost Apple obsadila po čínském Xiaomi prodávající veleúspěšné low-endové náramky třetí místo s 13,6% podílem na trhu. I když Apple Watch, co se prodejnosti týče, zaznamenaly růst, celkový podíl na trhu se jim meziročně snížil z 14,1 %. Je tomu díky tomu, že sílily i ostatní značky, které si část podílu Applu také přivlastnily a nyní zaobírají 40 % z celého trhu.
Na čtvrtém místě se umístil Garmin, který neprodává jen chytré náramky typu vívofit, ale i high-endové GPS hodinky, které svou cenou hravě přebijí i ty od Applu. Populární Samsung s jeho hodinkami Gear a ostatními fitness trackery obsadil páté místo s 5,6% podílem na trhu.
Dle společnosti IDC prodal Apple v roce 2016 10,7 milionu svých hodinek. Je to takové množství, jako kdyby měl téměř každý občan České republiky jedny na ruce.
Zdroj: MacRumors.com