Apple byl opět vyhlášen nejhodnotnější značkou světa a to podle kritérií, které hodnotí magazín Forbes. Navzdory stagnujícím prodejům iPhonů nebo iPadů tak obhájil loňské prvenství.
Apple se dostal do úplného čela už šestý rok po sobě. Ani zpomalení růstu tak nepřekazilo americké společnosti opětovné prvenství před největšími rivaly Googlem a Microsoftem. Forbes ohodnotil cenu značky cupertinské firmy na 154,1 miliard dolarů, což je o 6 % více oproti loňskému roku a téměř dvojnásobek toho, jakou cenu má Google – 82,5 miliard dolarů.
Ostatní známé značky se nevešly ani do TOP 15
Coca-Cola, Facebook, Toyota, IBM, Disney, McDonald, GE, Samsung, Amazon, AT & T, BMW a Cisco doplnily první patnáctku. Hermès, který vyrábí i pásky pro Apple Watch, se umístil na 48. místě v seznamu. Další zajímavé společnosti se umístily takto: Intel (17.), Verizon (21.), HP (38.), Sony (76.), Netflix (79.) a T-Mobile (93.).
Nejhodnotnější firmou světa je střídavě Apple a Alphabet
Apple zůstává nejcennější společností na světě s tržní kapitalizací více než 510 miliard dolarů, a to navzdory tomu, že akcie klesly asi o 30 % od květnového maxima v roce 2015. Alphabet, mateřská společnost Googlu, překonala Apple a stala se v únoru letošního roku nejhodnotnější firmou světa. V posledních pár dnech se prvenství neustále přelévá a není možné říct, jestli Apple nebo Alphabet je nejhodnotnější firma světa. Nepleťte si tak hodnotu firmy a hodnotu značky, je v tom rozdíl.
Apple triumfoval i v seznamu Interbrandu, který také hodnotí značky. Obhájil první místo z let 2013, 2014 a 2015.
Zdroj: MacRumors.com