V roce 2015 byla přitom částka, kterou uživatelé v obchodě App Store utratili, o 5 dolarů nižší. Do této sumy jsou zahrnuty i mikrotransakce.
Tato data přinesla společnost Sensor Tower. Lídrem jsou samozřejmě stále hry, je ale fakt, že tato „škatulka“ je hodně obsáhlá. Meziroční nárůst zaznamenala o 2 procenta a z celkových 40 dolarů si zabírá celých 27, což je více jak 80 %. Výrazný růst zaznamenala kategorie Entertainment , která vzrostla z jednoho na 2,30 dolaru, to je nárůst o 130 %.
V těchto aplikacích je totiž stahováno nejvíce obsahu. Řadí se mezi ně HBO NOW, Hulu, nebo Netflix. Za nárůst sekce Photo and Video pak má svůj díl služba YouTube Red. V sociálních sítích zase seznamovací aplikace Tinder.
Ne vše je tak růžové
I když výdělky rostly, počet stažení všech aplikací kupodivu klesal. Průměrný americký uživatel iPhonu si tak za rok 2016 nainstaloval o dvě aplikace méně, než v roce předchozím. Pád zaznamenaly nejen hry (z 10,5 na 9,9), ale hlavně i sociální sítě (z 3,3 na 2,3). Pro vývojáře toto rozhodně není dobrá zpráva.
Nejvíce rozšířenými aplikacemi pak jsou Facebook a Snapchat, což svědčí i o propadu samotné kategorie sociálních sítí, protože nové sítě už uživatele příliš nezajímají. Všechna tato data byla sbírána po celý rok 2016 z více jak 132 milionů aktivních iPhonu na území Spojených států.
A kolik jste v minulém roce v obchodě App Store a mikrotransakcemi utratili vy? Pochlubte se nám v komentářích pod článkem.
Zdroj: Appleinsider.com, Sensor Tower