Aplikace

WaterMinder vám pomůže s pitným režimem

recenze aplikace
Adam Kos
Autor: Adam Kos

Máte problém s dodržováním svého pitného režimu? Vyzkoušejte aplikaci WaterMinder a uvidíte, že díky upozornění už nebudete mít žízeň.

Vodu ke své existenci potřebuje každý živý tvor. Pokud jí máte nedostatek, projeví se to nejdříve jen pocitem žízně, pak ale značně přituhne – poklesne vám tlak, přijde bolest hlavy a zrychlí se vám puls. Není-li situace již extrémní, mnohdy stačí zvýšit příjem tekutin. Dehydratace ale není jediné, co vás s nedostatkem tekutin ohrožuje.

Při jejich pravidelném nedostatku vás mohou postihnout různě závažné nemoci. Může to začínat jen bolestí kloubů (revma), končit to ale může i trombózou, protože krev v těle není řádně ředěna a tím vznikají krevní sraženiny. Dostavit se mohou i častá onemocnění dýchacích cest, nemoci srdce, záněty žlučových ces a tvorba žlučových a ledvinových kamenů. Pokud si navíc chcete udržet tělesnou váhu, je voda nezbytným startérem pro váš metabolismus.

Pijte s rozumem. A to jak alkoholické nápoje, tak i slazené limonády. Zkuste dodržovat pitný režim a uvidíte, že se budete cítit lépe.

Podle různých studií (např. The Institute of Medicine of the National Academy of Sciences) by dospělé ženy měly denně přijmout přibližně 2,7 litru vody, muži pak 3,6 litru. Příjem však samozřejmě záleží na výšce, váze, fyzické námaze i aktuálním počasí. Aplikace WaterMinder vám pomůže nejen ve vedení si záznamů o tom, kolik tekutin jste kdy vypili, ale umí vás i upozornit, že právě nastal čas na doušek nějakého toho osvěžujícího moku.

 

Nastavení je základ úspěchu

Prvotní nastavení je nezbytné. Dle něho totiž aplikace vypočítá, jaký je konkrétně váš denní příjem tekutin – to čistě orientačně samozřejmě. Vyjma jména tak aplikaci musíte sdělit své pohlaví, váhu, míru fyzické aktivity a právě panující počasí. Autorovi článku, 72kilovému muži, který přece jen větší část dne spíše prosedí, WaterMinder spočítal, že bych měl v tomto jarním období vypít 2 129 mililitrů vody denně. Pokud s touto hodnotou ale z nějakého důvodu nejste spokojeni, můžete si ji určit i sami ručním vstupem.

V nastavení aplikace najdete mimo jiné i možnost nastavit si připomenutí, pokud často zapomínáte pravidelně se osvěžit a pijete, až když máte žízeň. Naleznete zde i možnost vytvoření vlastní míry šálku, pokud vlastníte nějaký oblíbený, nebo nestandardní. Prvotně nastavenou hodnotu oz zde lze změnit na přívětivější mililitry, zapnete zde i komunikaci s aplikací Zdraví. Fajn je, že WaterMinder podporuje chytré hodinky Apple Watch a fitness náramky FitBit.


Dehydratace je odstranění vody z objektu, látky či prostoru. Z lékařského hlediska představuje narušení homeostázy (vnitřní rovnováhy organismu) v důsledku snížení obsahu vody v těle (suchá pokožka, hustá krev zhoršující cirkulaci). Normální množství tělesné vody kolísá mezi 60 a 70 % tělesné hmotnosti dle věku a pohlaví. Dehydratace může být životu nebezpečná a je příčinou smrti u mnoha nemocí, zejména silných průjmových onemocnění (cholera, tyfus).

 

Příznaky dehydratace (hranice jsou pouze orientační)

Ztráta tekutiny v litrech / příznaky

0,5 – 1 / nic nebo mírná žízeň

1 – 2 / žízeň, suché sliznice (rty), snížená tvorba moči (koncentrovaná moč tmavé barvy)

2 až cca 4 / viz výše, pokles tlaku při rychlém povstání – závrať, bolest hlavy, zrychlený puls

cca 4 až cca 10 / viz výše, trvale zrychlený puls, nízké napětí kůže, minimální močení

nad 10 litrů / viz výše, zástava močení, smrt

 

K léčbě mírných stupňů dehydratace prostě stačí zvýšit příjem tekutin. Tekutiny je nutno podávat po malých dávkách delší dobu. Těžká dehydratace snižuje příjem tekutin trávicím traktem, většinou je tedy nutné nitrožilní podání.

Zdroj: Wikipedie


 

Jednoduché, přehledné a rychlé

V první záložce Hydrate! zadáváte množství a druh vámi vypité tekutiny. Stačí stisknout velký symbol plus a hned do sebe něco naklopit. Tím si však vyberete jen množství, chcete-li zvolit i druh (voda, džus, energetický nápoj, mléko, soda, pivo, víno, káva, čaj atd.), volte ikonu třech čárek v kruhu vedle. Poté, co do sebe něco kopnete (ano, jde zadat i nějaký ten ostřejší likér), ikona vašeho panáčka či panenky se začne plnit.

Druhá záložka History vám poskytne náhled na to, kolik jste čeho a kdy vypili. Historii můžete prohlížet v denním, týdenním, měsíčním i ročním náhledu. Vypité tekutiny můžete přidávat i zde. Nejde totiž o to aplikaci nějak ošidit, jí je jedno, jestli data zadáváte ihned, nebo se zpožděním. Ona vám chce jen a pouze pomoci.

Aplikace WaterMinder neslouží jako záznamník o tom, kolik kousků piv jste do sebe nalámali při sledování fotbalového utkání. I když je fakt, že i to umí.

Podobně jako fungují úspěchy v Game Centeru a jak vás odměňují hodinky Apple Watch za to, že plníte svou aktivitu, odměňuje vás i WaterMinder za to, že nezapomínáte doplňovat tekutiny. Záložka Achievements vám tak nabídne přehled jednotlivých ocenění, které za svou snahu můžete získat. Některé získáte hned první den používání aplikace, jiné vám ale chvilku zaberou.

 

Na zdraví

Aplikace není zdarma, za své peníze ale dostanete pomocníka, který vám pomůže s vámi zanedbávaným pitným režimem, i s tím, jak se cítíte. Pokud vám není pomoci ani s tuto aplikací, je pro vás ještě jedna šance. Můžete si pořídit některý z chytrých hrnků, které jsou dostupné už i na našem trhu.

recenze aplikace

Pokud totiž budete pít výhradně přes ně, veškeré statistiky a údaje o vaší hydrataci si povede on sám. Namísto pár desítek korun si ale připravte nějaký ten tisíc, tak proč nezačít s něčím dostupnějším a to tak, že klidně hned. I v případě koupě chytrého hrnku je to pořád nízká cena za vaše zdraví. Takže, jak se říká, na zdraví!

 Jednoduché ovládání
Možnost volby druhu tekutiny
 Podpora Apple Watch a náramků FitBit
 Provázanost s iOS aplikací Zdraví
 Historie
 Notifikace
 Úspěchy

 Nepříliš atraktivní vzhled aplikace

icon
WaterMinder®Funn Media, LLCHealth & Fitness129,00 KčStáhnout
  • Ovládání aplikace
  • Vzhled
  • Využití
  • Cena
4.3

Shrnutí:

WaterMinder není zdarma, za své peníze ale dostanete pomocníka, který vám pomůže s vámi zanedbávaným pitným režimem, i s tím, jak se cítíte. Investice těch pár korun do vašeho zdraví se vám tak bohatě vrátí.

Back to School

O autorovi

Adam Kos

Adam Kos

Redaktor na volné noze, milovník filmů, hudby, turistiky a nadšenec do moderních technologií.