Společnost Facebook oficiálně uvedla svojí platformu Workplace. Ta má sloužit především pro pracovní skupiny a kolaboraci v týmu.
Služba chce konkurovat zavedenému Slacku nebo Hipchatu. Zaujmout může především nízkou cenou a provázaností se svojí vlastní sociální sítí, která je největší na světě.
Facebook tak přivedl na svět další službu a hodlá maximálně využít současnou dobu, která je jako stvořená pro pracovní skupiny a online nástroje. Navíc je díky své sociální službě ideální pro ty, kteří nepreferují žádnou konkurenční službu, a tak se plynně ze známého Facebooku přesunou na přívětivou Workplace.
Cenovka je příjemná hlavně pro uživatele využívající podobné platformy naplno. V současnosti dovoluje zmiňovaný Slack použití úplně zdarma. Největší omezení je ale limit 10 000 poslaných zpráv v týmu. Starší zprávy už nikdy nenajdete. Pokud tedy máte náročnější projekt na komunikaci, nebude to pro vás to pravé ořechové. Když chcete tento limit zrušit, zaplatíte za každého uživatele v týmu 6,67 dolarů měsíčně. FaceBook Workplace nastavil cenu na 3 dolary. S více uživateli (v řádu tisíců) lze pak cenu snížit až na 1 dolar.
Není Facebook jako Facebook
Každý, kdo chce Facebook Workplace používat, musí si vytvořit účet. Není tak možné se přihlásit tím, který mají na sociální síti. Společnost tak jasně definuje, že chce mít pracovní a osobní účet oddělený.
Nejzajímavější funkcí Workplace je spolupráce mezi více společnostmi v jedné skupině. Pokud používají tuto platformu, jednoduše se lze domlouvat na jednom místě. V tom by mohla být velká síla oproti konkurenci.
Bude zajímavé sledovat, kam až se služba vyvine. Prozatím ji nejvíce brzdí nedostatek integrace se službami třetích stran. V tom je Slack daleko vepředu. Nemusí to ale dlouho trvat a budou síly srovnány. Velká uživatelská základna sociální sítě Facebook navíc dává Workplace obrovské možnosti.
Facebook Workplace je dostupný jak pro webové prostředí, tak jako aplikace pro iOS.