FaceTime hovory jsou velice přínosné. Jsou zdarma a fungují jako audio ale i video hovor. Co ale dělat, pokud se nemůžete s druhou stranou spojit?
V České republice jsou tyto hovory Applu běžně dostupné. Může se ale stát, že vycestujete do zahraničí a při volání domů narazíte na nějaký problém. Tyto hovory totiž nemusí být dostupné ve všech zemích, oblastech, nebo u každého operátora. Na jejich seznam se můžete podívat zde. K používání FaceTimu na iPhonu, iPadu nebo iPodu touch samozřejmě potřebujete připojení přes Wi-Fi nebo mobilní data. V prvním případě pak služba vyžaduje širokopásmové připojení.
Nejde mi volat skrze FaceTime ani přijímat FaceTime hovory.
FaceTime není k dispozici a nemusí se zobrazovat na zařízeních zakoupených v Saúdské Arábii (iOS 11.2 a níže), Pákistánu a Spojených arabských emirátech včetně Dubaje. Zároveň tato služba nepodporuje přesměrování hovorů. Problém může nastat i pokud chcete přepnout z video FaceTime hovoru na telefonní hovor nebo audio hovor FaceTime.
Když vám nefungují hovory FaceTime
Pokud jste si jisti, že žádný z výše uvedených problému se vás netýká a pořád nemůžete ve službě volat nebo přijímat hovory, vyzkoušejte následující postup.
- Zkontrolujte, jestli je vaše zařízení připojené k internetu přes Wi-Fi nebo mobilní data. I když je připojené k Wi-Fi a Wi-Fi síť detekuje, ale služba nefunguje, zkuste restartovat router. Další informace pro případ, že používáte směrovač, firewall nebo zabezpečovací software, který omezuje přístup internetu, najdete zde.
- Pokud se snažíte používat službu přes mobilní data, přesvědčte se, že máte zapnutou volbu Používat mobilní data. Přejděte do Nastavení, zvolte Mobilní data a následně Mobilní data. Zde zapněte FaceTime.
- Zvolte Nastavení a Zprávy a podívejte se, jestli je i zde FaceTime zapnutý.
- Pokud zde vidíte zprávu „Čekání na aktivaci“, nabídku vypněte a opětovně zapněte.
- Pokud nastavení služby nevidíte, zkontrolujte, jestli nemáte vypnuté nastavení (Nastavení, Obecné, Omezení – Fotoaparát a FaceTime)
- Ujistěte se, že máte nastavené správné telefonní číslo či e-mailovou adresu
- Přejděte do Nastavení, Obecné, Datum a čas a zapněte volbu Nastavit automaticky
- Zkuste restartovat zařízení.
- Aktualizujte zařízení na novější verzi iOS, která může problém s FaceTimem řešit.
Pokud máte problémy s připojením nebo kvalitou zvuku
Pokud vás služba upozorní na slabé připojení, nebo na to, že se nelze připojit, pokud jsou vaše hovory trhané, máte jen černou obrazovku, nebo hovor vypadává, hledejte problém ve vašem připojení. Pokud jste vyčerpali FUP, je pravděpodobné, že přes operátorem zpomalená data hovor nezahájíte, ani nepřijmete. Ujistěte se také, že žádní uživatelé vaší Wi-Fi sítě nestreamují zvuk nebo video.