Aplikace

Twitter polevil a skutečně zvětšil počet znaků v příspěvku na 280 znaků

aplikace
Adam Kos
Autor: Adam Kos

Sociální síť Twitter od doby svého vzniku dbala na dodržování limitu 140 znaků. Toto nyní padlo a všichni pisálci dostali rovnou dvojnásobný prostor.

Za tímto krokem stojí zejména uživatelé sítě, kteří bombardovali zástupce Twitteru, aby počet navýšili. Ti jim nakonec ustoupili, i když tím mírně popírají základní filozofii sítě, která slouží k šíření krátkých zpráv. Od září tak běželo betatestování, které zřejmě u uživatelů uspělo a nyní se klidně už i vy můžete rozepsat do plných 280 znaků.

Twitter, noční režim

Zdarma a (skoro) pro všechny

Betatestování však ukázalo, že pouze 9 procent anglických tweetů původní hranici přesáhlo, jedno procento se pak dostalo až na vyčerpání kompletního navýšeného limitu. Navýšení znaků je přítomno všude, kde služba funguje, vyjma Číny, Japonska a Korey. Tyto národnosti totiž používají speciální znaky, kterými toho ve 140 znacích vyjádří více, než my i v těch 280. Zvýšení počtu znaků předcházelo odstranění počítání uživatelských jmen do daného limitu. Předtím Twitter také odstranil počítání znaků u vkládaných fotografiích, videí, animací, hlasování a citací.

 


Twitter je poskytovatel sociální sítě a mikroblogu, který umožňuje uživatelům posílat a číst příspěvky zaslané jinými uživateli, známé jako tweety. Překlad výrazu „twitter“ je „cvrlikání“, „švitoření“, „štěbetání“. Twitter byl založený v roce 2006.

Zdroj: Wikipedie


Je-li tento krok Twitteru správný, může posoudit každý sám. Vždy se najdou dva tábory, kdy jeden tento krok bude obhajovat, druhý hanit. Osobně patřím do té druhé skupiny. Za celou dobu mého používání sítě jsem sice měl několik chvil, kdy by se mi větší počet znaků hodil, vždy jsem se ale nějakým způsobem vešel. Nyní mám obavu o to, zda bude někdo tako dlouhé tweety, v té dnešní uspěchané době, vůbec číst. Když si to ale lid žádá, proč mu to nedat.

Zdroj: AppleInsider.com

iSetos.cz

O autorovi

Adam Kos

Adam Kos

Milovník filmů, hudby a turistiky, nadšenec do moderních technologií, pracující jako konstruktér CNG čerpací stanice pro plnění osobních automobilů.