Technologie

Huawei se chce do 4 let stát největším výrobcem mobilních telefonů na světě

Huawei

Již od roku 2011 je celosvětový trh chytrých telefonů ovládán Samsungem a Applem. Na třetím místě se vystřídalo množství firem, ale žádná z nich se na této pozici nedokázala udržet dlouhodobě. V posledních šesti letech to byly firmy Nokia, BlackBerry, Xiaomi a Huawei.

Huawei

V roce 2014 to na jistý čas vypadalo, že třetí místo za oběma giganty dlouhodobě opanuje čínské Xiaomi. Po méně než třech letech od této chvíle to však vypadá docela jinak. Xiaomi se propadlo až na páté nebo šesté místo největších dodavatelů chytrých telefonů. Údaje pochází z výzkumné firmy IDC a TredForce.

Čína na vzestupu

Nedávné poklesy prodejů Xiaomi lze připisovat omezené přítomnosti v maloobchodní prodejní síti a velké konkurenci ze strany značky Honor, která patří pod Huawei. Xiaomi se stále vyhýbá prodeji prémiových telefonů. Jejich nejdražší model se prodává za cenu okolo 400 $ (asi 10 000 Kč). Navíc jejich smartfouny s označením „Mi” získávají v recenzích pouze průměrná hodnocení.

Huawei tak Xiaomi nevystřídal pouze na pozici největšího čínského výrobce, ale také na pozici třetího největšího výrobce chytrých telefonů na světě. Huawei se nyní chce soustředit na „velkou dvojku”, tedy Apple a Samsung.

Chceme růst a dostat se mezi dvojici největších výrobců. Ve vzdálenější budoucnosti bychom se rádi stali světovou jedničkou. Přesněji do roku 2021.

V prvním kvartálu roku 2016 prodal Huawei ve Finsku desetkrát víc telefonů než Apple. Nejprodávanější značkou zůstává v Portugalsku a Nizozemí. Druhý největší v Itálii, Polsku, Maďarsku a ve Španělsku.

Pokud bude chtít Huawei opravdu dohnat dvojici Apple a Samsung, bude muset uspět na klíčovém trhu – tedy ve Spojených státech. Prodejní čísla Huawei v USA jsou však velmi nízká. Pohybuje se až za první desítkou top prodejců mezi značkami BLU a OnePlus.

Spolupráce s operátory a vysoké prodeje

Čínské značce taktéž nepomáhá, že dosud nemá uzavřenou smlouvu s „velkou čtyřkou”. Tedy se čtyřmi americkými operátory Verzion, AT&T, T-Mobile a Sprint. Zákazníci v zámoří musí navštívit obchody jako jsou Best Buy nebo Walmart, nebo kupovat mobilní telefony od Huawei přes jejich webové stránky. Všechny tyto aspekty vnímání značky a její prodeje ovlivňují. Nedostatky však Huawei včas rozpoznal:

Posledních pět let jsme nezvolili správnou strategii. Neměli jsme proto ty správné lidi.

Huawei nedávno najal Michelle Xiong, bývalou zaměstnankyni operátora Verzion, která má zkušenosti s vyjednáváním s výrobci telefonů. Prodeje iPhonů dosáhly ve třetím kvartálu hodnoty 45,5 milionu kusů, zatímco Huawei prodal za stejné období 33,6 milionů chytrých telefonů. Zda bude Huawei ve vysokých prodejích pokračovat, ukáže až čas.

Zdroj: MacRumors

iPure.cz

O autorovi

František Jordán

František Jordán

Sportovec tělem i duší. Vodní slalomář-profík. Vášnivý cestovatel. Nadšený uživatel Apple produktů a vděčný strávník dobrého jídla.