Dropbox v úterý 4. dubna redesignoval rozhraní aplikace ve webovém prohlížeči. Nyní je nejen jednodušší k orientaci mezi nahranými soubory, ale i celkově přehlednější.
Dropbox je webové úložiště, které využívá cloud computingu a umožňuje tak uživateli ukládat a sdílet soubory a složky s ostatními uživateli internetu pomocí synchronizace souborů. Služba je provozována společností Dropbox, Inc, která byla založena v roce 2007.
Existují dvě možnosti využívání – zdarma nebo placený, kdy placený přináší více prostoru pro soubory. Při porovnání s podobnými službami, Dropbox podporuje velký počet platforem od desktopu až po mobilní telefony. Nabízí klienty pro platformy Windows, macOS i Linux, a také pro oblast chytrých mobilních telefonů platforem Android, iOS a BlackBerry. Důležitým prvkem Dropboxu je také webové rozhraní služby pro ty, kteří nemají nainstalovaného klienta.
Malé vylepšení pro Dropbox, velký přínos pro uživatele
Dropbox aktualizaci vzhledu webového rozhraní avizoval příspěvkem na svém blogu, ve kterém vysvětluje čtyři hlavní aspekty, které vývojáře titulu k tomuto kroku vedly. První a nejdůležitější je ten, že díky novému vzhledu stráví uživatelé při práci se soubory v Dropboxu méně času. S jednodušší navigací je také jednodušší sdílení vašich souborů. Byl upraven i toolbar, který u zvoleného souboru nabízí jen relevantní nabídky.
Nově se také dozvíte maximum informací o nahraném souboru v jeho informacích, přičemž přibyly varianty jeho zobrazení, takže lépe vidíte, kdo na souboru pracuje a kdo jej s kým sdílí. Třetí vylepšení je v podobě rozlišení pracovního a domácího účtu. Jednoduchým přepnutím tak vidíte, které soubory jsou pracovní a které soukromé.
Čtvrtá novinka se týká spíše administrátorů, kteří díky čistšímu a přímočařejšímu designu mohou lépe vést a spravovat svůj tým. Vývojáři navíc další novinky stále chystají, takže se dá očekávat ještě více přínosných změn. Teď by to chtělo ještě vylepšit aplikaci pro iOS, která je ještě značně kostrbatá.
Zdroj: 9to5mac.com, Dropbox, Wikipedie