Technologie

Apple Watch zaznamenaly nejlepší čtvrtletí svých prodejů

aktivita
Adam Kos
Autor: Adam Kos

Apple Watch Series 1 a Series 2 jsou jasným úspěchem Applu. V posledním čtvrtletí roku 2016 zaznamenaly rekordní prodejnost mezi nositelnou elektronikou.

Průzkum dělala společnost IDC, která sdělila prodejní čísla za poslední čtvrtletí roku 2016 napříč celým segmentem nositelné elektroniky. V něm Apple prodal na 4,6 milionu svých hodinek, což je ještě o půl milionu více, než se prodalo první generace ve stejném čtvrtletí o rok dříve.

 

Fitbit, Xiaomi, Apple a ti ostatní

Mezi nositelná zařízení se počítají jak chytré hodinky, tak fitness náramky. Tabulce vévodí společnost Fitbit, která prodala 6,5 milionu svých produktů, což je ale téměř o dva miliony zařízení méně, než prodala za Q4 v roce předchozím. To také mělo za následek její pád z 29% podílu na trhu na nynějších 19,2 %. I tak si ale Fitbit prvenství v prodejích nadále zachoval.

statistika

Společnost Apple obsadila po čínském Xiaomi prodávající veleúspěšné low-endové náramky třetí místo s 13,6% podílem na trhu. I když Apple Watch, co se prodejnosti týče, zaznamenaly růst, celkový podíl na trhu se jim meziročně snížil z 14,1 %. Je tomu díky tomu, že sílily i ostatní značky, které si část podílu Applu také přivlastnily a nyní zaobírají 40 % z celého trhu.

Na čtvrtém místě se umístil Garmin, který neprodává jen chytré náramky typu vívofit, ale i high-endové GPS hodinky, které svou cenou hravě přebijí i ty od Applu. Populární Samsung s jeho hodinkami Gear a ostatními fitness trackery obsadil páté místo s 5,6% podílem na trhu.

statistika

Dle společnosti IDC prodal Apple v roce 2016 10,7 milionu svých hodinek. Je to takové množství, jako kdyby měl téměř každý občan České republiky jedny na ruce.

Zdroj: MacRumors.com

iPure.cz

O autorovi

Adam Kos

Adam Kos

Milovník filmů, hudby a turistiky, nadšenec do moderních technologií, pracující jako konstruktér CNG čerpací stanice pro plnění osobních automobilů.